مقاله ها

چیزکیک های خوشمزه با خامه صبحانه و پنیر خامه ای

چیز کیک یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ترین دسرها در سراسر دنیاست. این نوع دسر را به آسانی می‌توان در فر یا یخچال تهیه کرد. یکی از مواد به کار رفته در چیزکیک ها خامه صبحانه است که می توان گفت پایه و طعم اصلی را می‌سازد. چیزکیک برای تنوع بخشیدن به وعده های غذایی در کنار صبحانه و میان وعده انتخاب مناسبی خواهد بود. دسری خوشمزه که در مهمانی های شما جلوه ای زیبا و خوش طعم خواهد ساخت. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک هایی با طعم های مختلف آشنا می شوید.

چیزکیک شکلاتی یخچالی

مواد لازم برای کراست و لایه پنیری
بیسکوییت شکلاتی پتی بور۲ بسته
پنیر ماسکار پونه۲۰۰ گرم( یک بسته)
کره ۱۰۰ گرم
خامه شیرین شده یا خامه صبحانه۲۰۰ گرم( یک بسته)
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری 
کاکائونصف الی یک قاشق غذاخوری
آب برای پودر ژلاتیننصف پیمانه
شکلات صبحانه فندقی۱ قاشق غذاخوری 
شیر ۲ قاشق غذاخوری 
مواد لازم برای گاناش روی چیزکیک
شکلات تخته ای(شیری یا تلخ)۱۵۰ گرم
شکلات تخته ای سفید۵۰ گرم( برای تزئین)
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی:

ابتدا بیسکوئیت ها را همراه با کره و پودر قند در میکسر یا غذا ساز میریزید تا به خوبی باهم مخلوط شوند. سپس قالب خود را با مقداری روغن چرب می کنید و مخلوط به دست آمده را داخل قالب میریزید و با یک ملاقه، خوب آنها فشرده و یکدست می‌کنید. وقتی سطح صافی به دست آمد آن را در یخچال یه مدت ۱ ساعت قرار می دهید. بعد از این مرحله درون ظرف فلزی شیر و شکلات را میریزید و روی حرارت غیر مستقیم با استفاده از بخار آب می‌گذارید. این ترکیب را هم بزنید تا مخلوط یکدستی تهیه شود. سپس خامه را با استفاده از مخلوط کن کاملا هم میزنید تا فرم بگیرد. خامه فرم گرفته را به ترکیب شیر و شکلات اضافه می کنید. سپس پودر ژلاتین را با یک پیمانه آب به خوبی هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. حالا ژلاتین را می توانید به ترکیب پنیر، شیر و شکلات اضافه کنید. این مواد را با مخلوط کن به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. اکنون نوبت اضافه کردن خامه صبحانه است، مجدداً مواد را هم بزنید. در مرحله پایانی قالب چیزکیک را از یخچال بیرون بیاورید و مواد که تهیه کردید را روی آن بریزید با پشت کفگیر خوب سطح آن را صاف کنید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و از قالب خارج کنید و با موادی مثل شکلات تخته ای، فندق، گردو و خامه صبحانه تزئین کنید.

چیزکیک براونی

مواد اولیه کیک براونی
تخم مرغ (همدمای محیط)۴ عدد 
کره ی آب شده (همدمای محیط)۲۳۰ گرم یا یک پیمانه
شکر دانه ریز۲ پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری 
آرد شیرینی پزی۱ پیمانه یا ۱۲۵ گرم
پودر کاکائو۱ پیمانه یا ۸۵ گرم
مواد اولیه برای تهیه لایه پنیری
تخم مرغ۳ عدد
پنیر خامه ای۳۵۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری 
شکر۲/۳ پیمانه یا ۱۳۵ گرم

طرز تهیه چیزکیک براونی:

ابتدا کره آب شده به مدت ۱۰ دقیقه با همزن دستی هم میزنید، سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنید و دوباره مواد را هم می‌زنید. سپس آرد و پودر کاکائو را باهم الک می کنید و به ترکیب قبلی اضافه و مخلوط می کنید. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار می دهید و مدتی زمان می‌گذارید تا فر گرم شود. سپس مواد را درون قالب می ریزید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهید. اکنون برای تهیه لایه پنیری ابتدا شکر و پنیر خامه ای را مخلوط می کنید، تخم مرغ و وانیل را نیز اضافه می کنید. بعد از پخته شدن کیک از فر بیرون می آورید و اجازه می دهید کیک کمی سرد شود، سپس مواد پنیری را روی کیک به صورت صاف شده قرار می دهید و به مدت ۲ ساعت درون یخچال می‌گذارید. 

چیز کیک با ژله توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با ژله توت فرنگی
پنیر خامه ای۵۰۰ گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
کره۱۵۰ گرم
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری 
بیسکوئیت ۳۰۰ گرم
توت فرنگیبه تعداد لازم
پودر ژله توت فرنگی ۲ بسته

طرز تهیه چیزکیک با ژله توت فرنگی

ابتدا کره را درون شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا ذوب شود. ظرف پیرکس خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی کاغذ روغنی را به وسیله یک قلمو کره مالی کنید. بیسکوئیت ها را به وسیله مخلوط کن یا گوشت کوب دستی خرد کنید. سپس بیسکوئیت های خرد شده را داخل کاسه ای بریزید و با کره ذوب شده مخلوط کنید تا کاملا بیسکوئیت ها کره ای شوند. سپس بیسکوئیت ها را داخل ظرف پیرکس بریزید، خوب آنها را فشار دهید تا سطح صافی حاصل شود. حالا ظرف را داخل یخچال به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. در کاسه ای مناسب پودر ژلاتین و یک پیمانه آب جوش بریزید، این ترکیب را آنقدر هم بزنید تا ژلاتین در آب کاملا حل شود. در کاسه ای دیگر پنیر خامه ای و شکر را به وسیله یک همزن خوب هم بزنید و در ادامه عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. بعد از خنک شدن ژلاتین بنماری شده، آن را به کاسه پنیر اضافه کنید و برای یکدست شدن مواد با همزن مخلوط کنید. اکنون بیسکوئیت را از یخچال بیرون بیاورید و مواد را روی آن قرار دهید سپس دوباره به مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا مواد ببندد. بعد از گذشت این زمان قالب را از یخچال بیرون بیاورید و برش هایی از توت فرنگی روی آن قرار دهید و ژله توت فرنگی که با طرز تهیه روی بسته آن تهیه کردید روی توت فرنگی را بریزید و درون یخچال بگذارید تا کاملا مواد سفت شود. بعد از بستن مواد ژله ای، چیزکیک را از یخچال خارج کنید. اکنون چیزکیک با ژله توت فرنگی آماده شده، برش بزنید و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *