مقاله ها

پنیر گودا یکی از خوشمزه ترین انواع پنیر در جهان است که خاستگاه این پنیر به کشور هلند برمی گردد. این پنیر معروف و اصیل از شیر گاو تهیه می شود. طعم خاص و منحصر به فردی دارد که هر روزه طالبان بیشتری به خود جذب می کند. آشپزان مشهور بسیاری در غذاهای بین المللی خود از این نوع پنیر استفاده می کنند و همیشه از طعم سازی بی نظیر آن در انواع دستورهای غذایی گفته اند. پنیر گودا در چه غذاهایی استفاده می شود؟ چه طعمی دارد؟ و… سوالاتی است که هرکس برای شناخت پنیر گودا به ذهنش خطور کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا پنیر گودا را بهتر بشناسید.

پنیر گودا در چه غذاهایی استفاده می شود؟

پنیر گودا برای بسیاری از غذاها کاربرد دارد. به طور مثال می‌توان برای تهیه سس یا دیپ از آن استفاده کرد، همچنین می توان آن را با سبزیجات و میوه های خشک ترکیب کرد تا طعم قوی تری داشته باشد. برای تهیه صبحانه های سریع و تهیه اسنک و ساندویچ همراه کراکر انتخاب مناسبی خواهد بود. پنیر گودا برای لذیذتر شدن سیب زمینی سرخ شده و فیله مرغ سوخاری نیز استفاده می شود. رنگ زرد پنیر گودا رنگ و لعاب اشتها برانگیزی به غذا می‌بخشد. علاقه مندان به پاستا پنیر گودا را انتخاب کنند تا طعم متفاوتی از پاستا را بچشند. به طور کلی پنیر گودا به صورت خام و پخته در انواع ساندویچ های سرد و گرم، سوپ و سالاد، پیتزا، کیش، تارت ها، سوفله، کراکرهای سبوس دار، پیتا، سالامی، بیف و حتی غذاهای برنجی مانند ریزوتو طعم مطبوعی ایجاد می کند. برای استفاده سریع و آسان، آن را به صورت رنده شده پیشنهاد می کنند. پنیر گودا را در انواع غذاهای لذیذ استفاده کنید و در مهمانی هایتان از طعم بی‌نظیرش در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

تفاوت پنیر چدار و گودا

ویژگی های بسیار این دو پنیر باعث شده با چشیدن آن به آسانی نتوان تفاوت بین آنها را یافت. برای تجزیه و تحلیل پنیر گودا و چدار بایستی زمانی را صرف شناخت آنها کنید. شناخت این دو پنیر از این جهت قابل اهمیت است که در چه غذاهایی و برای چه سلیقه هایی مناسب تر است. برای دانستن تفاوت مواد غذایی ابتدا به سراغ ارزش غذایی آنها می رویم. کالری پنیر چدار نسبت به گودا بیشتر است، این ویژگی برای افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کالری اهمیت می دهند، قابل توجه است. همچنین پنیر گودا پروتئین و کربوهیدرات بیشتری نسبت به پنیر چدار دارد. تفاوت های دیگری نیز بین این دو پنیر وجود دارد به آن ها اشاره می کنیم:

  • بافت: پنیر گودا به دلیل تهیه شدن از شیر گاوی نیمه سخت تا سفت دارای چگالی بیشتری نسبت به دیگر پنیر هاست. با توجه به انواع مختلف پنیر گودا برخی بافت سفت تر و برخی ملایم تری دارند. اما پنیر چدار از شیر گاوی با بافتی سفت تر در مقایسه با پنیر گودا تهیه می شود. بافتی شکننده و خشک دارد که به صورت صاف و به رنگ نارنجی مشاهده می شود.
  • طعم: با وجود اینکه هر دو پنیر از شیر گاو تهیه می شوند اما به دلیل طرز تهیه متفاوت آنها طعم متفاوتی دارند. چدار طعم قوی تری از کره و فندق دارد در حالی که گودا طعم شیرین تری مشاهده می شود. چدار به شیرینی گودا نیست که در دسته بندی پنیر های قوی تر قرار می گیرد.
  • روش استفاده: از روش های محبوب استفاده پنیر گودا ذوب کردن آن می باشد. این نوع پنیر به دلیل خواص منحصر به فرد خود خیلی سریع آب می شود. افراد مختلفی پنیر گودا را به صورت رنده شده نیز روی سالاد استفاده می کنند. از طرفی پنیر چدار بیشتر در انواع برگر و ساندویچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. چدار در تهیه کاسرول و پنیر کبابی نیز استفاده می‌شود.

طعم پنیر گودا

از نظر مزه و طعم پنیر گودا به نسبت زمان تولید آن تا زمان استفاده هرچه بیشتر بگذرد طعم قوی تری دارد. مزه این پنیر را می توان به پنیر گودا جوان، مزه ی آجیلی، خامه ای و شیرین دسته بندی کرد. همچنین به صورت کاراملی مانند و کره ای نیز توصیف می شود. این پنیر نسبتا سفت و زرد رنگ طعمی ملایم دارد که در بسیاری از غذاها چاشنی خوشمزه ای خواهد بود. برای بهتر فهمیدن طعم پنیر گودا به مقایسه پنیر گودا و چدار در بالا توجه کنید.  

از همراهی شما در این محتوا سپاسگزارم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *